Ключові характеристики кондиціонера

Потужність (точніше потужність охолодження) є основною характеристикою будь-якого кондиціонера. Від цієї величини залежить площа, яку він розрахований. Для орієнтовних розрахунків береться 1 кВт охолоджувальної потужності на кожні 10м2 при висоті стель 2,8 – 3,0 м. Тобто для орієнтовного розрахунку достатньо площу кімнати розділити на десять: для 20 м2 потрібно 2,0 кВт, для 45 м2 – 4, 5 кВт і т.д. За цією спрощеною методикою визначається необхідна потужність для компенсації теплоприток від стін, підлоги, стелі та вікон. 

Якщо в приміщенні велика площа скління або вікна виходять на південну сторону, то припливи будуть більші і потужність кондиціонера необхідно збільшити на 15-20%. Якщо ви не боїтеся формул, то можете розраховувати теплопритоки за загальноприйнятою методикою:

Q1 = S x h x q,
де
Q1 – теплопритоки (Вт);
S – площа приміщення (м2);
h – висота приміщення (м);
q - коефіцієнт, що дорівнює 30-40 Вт/м3 (для південної сторони - 40, для північної - 30, середнє значення - 35 Вт/м3).


Зауважимо, що ці розрахунки застосовні лише для капітальних будівель, оскільки кондиціонувати залізний кіоск або магазин з прозорим дахом практично неможливо – у сонячний день теплопритоки від стін та стелі будуть надто великими.


У своїх розрахунках ми ще не врахували тепло, яке виділяють люди та електроприлади. Вважається, що у спокійному стані людина виділяє 0,1 кВт тепла; комп'ютер чи копіювальний апарат – 0,3 кВт; для інших приладів вважатимуться, що вони виділяють як тепла 1/3 паспортної потужності. Підсумувавши всі тепловиділення та теплопритоки, ми отримаємо необхідну потужність охолодження,
Наприклад, розрахуємо необхідну потужність для типової житлової кімнати площею 26 м2 (висота стель - 3 м), в якій знаходяться дві людини та комп'ютер. Для компенсації теплоприток від стін, вікон, підлоги та стелі необхідно:


Q1 = S x h x q = 26 м2 x 3 м x 35 Вт/м2 = 2,73 кВт.
Для компенсації тепла, що виділяється людьми та комп'ютером, необхідно:
Q2 = 0,1 кВт х 2 = 0,2 кВт (від людей)
Q3 = 0,3 кВт (від комп'ютера).
Отже, підсумовуємо всі тепловиділення та теплопритоки:
Q = Q1 + Q2 + Q3 = 2,73 + 0,2 + 0,3 = 3,23 кВт.


Тепер залишилося тільки вибрати близьку за потужністю модель кондиціонера зі стандартного ряду – на 3,5 кВт (більшість виробників випускає кондиціонери з потужностями, близькими до стандартного ряду: 2,0; 2,5; 3,5; 5,0; 7,0 кВт). Моделі з цього ряду зазвичай називають "сімкою", "дев'яткою"... "двадцять четвіркою". Ці номери присутні в назвах кондиціонерів більшості виробників і вказують їхню потужність не в звичних кіловатах, а в тисячах BTU (Британська Теплова Одиниця). 1 BTU дорівнює 0,3 Вт (точніше 0,2931 Вт). Відповідно, кондиціонер потужністю близько 7000 BTU або 7000 х 0,3 = = 2,1 кВт буде мати в назві цифру 7 і т.д. У той же час деякі виробники, наприклад Daikin, назва моделей прив'язують до типової потужності у ВАТ (кондиціонер Daikin FTY35 має потужність 3,5 кВт).
Хоча цей розрахунок орієнтовний, для побутових приміщень його похибка невелика. Однак перш ніж вибрати кондиціонер, обов'язково запросіть представника будь-якої кліматичної фірми, який допоможе точно розрахувати потужність та підібрати обладнання, а також узгодить з вами місця встановлення блоків та міжблочних комунікацій (як правило, це послуга безкоштовна). Вам же вміння самостійно розраховувати потужність необхідно для того, щоб недобросовісний продавець не спробував запропонувати під видом знижки малопотужний кондиціонер, або, навпаки, порекомендувавши занадто потужний. Якщо ваші розрахунки не збігаються з розрахунками консультанта, не соромтеся попросити пояснення – можливо, ви просто чогось не врахували.
Точний вибір потужності кондиціонера дуже важливий. Кондиціонер, недостатня потужність, не забезпечить необхідних температурних умов. Надмірна потужність теж ні до чого хорошого не приводить. По-перше, потужний кондиціонер створює сильний потік холодного повітря – якщо ви перебуватимете в безпосередній близькості від кондиціонера, то можете застудитися. По-друге, кондиціонер частіше включатиметься і вимикатиметься, що призведе до підвищеного зносу компресора. По-третє, він буде дорожчим.
Зауважимо, що без виїзду на об'єкт неможливо точно розрахувати необхідну потужність і, найголовніше, визначити особливості та вартість установки кондиціонера. Тому не довіряйте фірмам, які всі необхідні розрахунки готові зробити «телефоном» і відразу ж надіслати бригаду монтажників. Виїзд представника фірми на початок монтажних робіт необхідний ще й узгодження точного розташування блоків і комунікацій.


Потужність, що споживається кондиціонером

Потужність часто плутають з потужністю охолодження. Насправді, споживана кондиціонером потужність приблизно втричі менша за потужність охолодження, тобто. кондиціонер потужністю 2,5 кВт споживає всього близько 800 Вт - менше ніж праска або електрочайник. Тому побутові кондиціонери, як правило, можна включати у звичайну троянду 

ку, не побоюючись «вибитих» пробок. Жодного парадоксу тут немає, оскільки енергія витрачається не на охолодження повітря, а на перенесення холоду з вулиці до приміщення. Слід зауважити, що споживана потужність та потужність охолодження зазвичай вимірюються відповідно до стандарту ISO 5151 (температура всередині приміщення – 27°С, зовні – 35°С). За зміни цих умов потужність і ККД кондиціонера будуть меншими (наприклад, при температурі зовнішнього повітря мінус 20°С потужність кондиціонера становитиме всього 30% від номіналу).


"Теплий" кондиціонер

Існують кондиціонери, які можуть лише охолоджувати повітря, звані "тільки холод" та кондиціонери з можливістю нагріву повітря, звані "тепло-холод", "тепловий насос" або просто "теплий" кондиціонер. Моделі з можливістю нагрівання повітря коштують на $100-200 дорожче, але у міжсезоння можуть замінити обігрівач.
Назва "тепловий насос" дано не випадково. Воно показує, що кондиціонер нагріває повітря не електроспіраллю або ТЕНом, як обігрівач, а за теплом, що забирається у зовнішнього повітря (відбувається перекачування тепла з вулиці до приміщення). Таким чином, в режимі нагріву відбувається той же процес, що і в режимі охолодження, але зовнішній і внутрішній блоки кондиціонера змінюються місцями. Відповідно у режимі обігріву, як і режимі охолодження, споживана потужність втричі менше потужності обігріву, тобто. на 1 кВт споживаної енергії кондиціонер виділяє 3 кВт тепла.
Зверніть увагу, що кондиціонери з тепловим насосом можуть ефективно працювати тільки при позитивних температурах зовнішнього повітря, при зниженні температури відбувається зменшення продуктивності.


Інверторний кондиціонер

Інверторний кондиціонер відрізняється від звичайного тим, що має змінну потужність охолодження/нагріву. У таких кондиціонерах відбувається перетворення змінної напруги живлення на постійне (цей процес називається інвертуванням), що дозволяє плавно змінювати частоту обертів компресора і тим самим регулювати потужність кондиціонера. Інверторний кондиціонер споживає електроенергії на 30-35% менше, ніж звичайно, і точніше підтримує задану температуру.


Рівень шуму кондиціонера

Якщо ви зібралися встановити кондиціонер у спальні, або якщо поруч із зовнішнім блоком розташоване вікно нервових сусідів, то вам слід звернути увагу на рівень шуму кондиціонера, що купується. Рівень шуму вимірюється в децибелах (дБ) - відносній одиниці, що показує у скільки разів один звук голосніше іншого. За 0 дБ прийнято поріг чутності (зауважимо, що звуки з рівнем менше 25 дБ практично не чути). Рівень пошепки – 25-30 дБ, шум в офісному приміщенні, як і гучність звичайної розмови, відповідає 35-45 дБ, а шум жвавої вулиці або гучної розмови – 50-70 дБ.

Більшість побутових кондиціонерів рівень шуму внутрішнього блоку лежить у діапазоні 26-36 дБ, зовнішнього блоку – 38-54 дБ. Можна помітити, що шум внутрішнього блоку, що працює, не перевищує рівень шуму офісного приміщення. Тому звертати увагу на рівень шуму кондиціонера має сенс тільки якщо ви плануєте встановити його в тихому приміщенні (у спальні, кабінеті і т.д.).
Здавалося б, тепер достатньо вибрати кондиціонер із найнижчим рівнем шуму, і комфорт гарантований. Але не все так просто: може виявитися, що кондиціонер з рівнем шуму 26 дБ на практиці працюватиме голосніше, ніж кондиціонер з рівнем 32 дБ. Причому жодного обману тут немає, і всі виміри проводились правильно.

А справа ось у чому. Будь-який кондиціонер може працювати в кількох десятках режимів і кожен режим має свій рівень шуму. Оскільки основним джерелом шуму внутрішнього блоку є потік повітря, що проходить через вентилятор, радіатор та розподільні жалюзі, то логічно вимірювати рівень шуму на найнижчій швидкості вентилятора, та ще й зробити цю швидкість якомога нижче. Проблема в тому, що в цьому режимі кондиціонер не видаватиме заявленої потужності і при спекотній погоді або автоматично переключиться на більш високу швидкість (зі збільшенням шуму), або не зможе підтримувати задану температуру. У технічних каталогах зазвичай наводиться рівень шуму всім режимів роботи вентилятора чи навіть максимальне і мінімальне значення.

Як правило, найбільш "просунуті" та дорогі кондиціонери є одночасно і найтихішими. Ще одне невелике зауваження: шум, який створюється внутрішнім блоком, має монотонний характер і нагадує природний шум вітру, а до такого шуму легко звикнути. Тому надавати особливе значення шумовим характеристикам кондиціонера є сенс, тільки якщо ви дуже чутлива людина і вас дратують будь-які сторонні звуки.


Насправді, тихі внутрішні і зовнішні блоки – японських кондиціонерів верхньої цінової групи.

Добавити коментар

Залишити коментар