Кондиціонер на борту човна-розкіш чи необхідність?

У звичайному житті Кондиціонер давно вже не сприймається як предмет розкоші — навіть якщо цей пристрій не встановлено у вас вдома або в офісі, ви, швидше за все, маєте можливість насолоджуватися кондиціонованої прохолодою в салоні автомобіля, причому навіть далеко не преміум-класу. Здавалося б, кондиціонери давно повинні були в масовому порядку проникнути і на маломірні судна, але до деяких пір здійснити це було не настільки просто, особливо на самих компактних човнах. В автомобілі " кондішен» діє в основному на ходу, коли працює мотор; у приміщенні на суші його безперебійно живить таке надійне джерело, як 220-вольтова мережа високої напруги. На відміну від машини і житлового приміщення, на човні кондиціонер повинен функціонувати не тільки на ходу при працюючих двигуні і генераторі, а й на досить тривалих стоянках. Втім, технічний прогрес не стоїть на місці, і проблема «дворежимності» суднових систем кондиціонування досить успішно вирішується.

Кондиціонер на борту човна-розкіш чи необхідність?
Кондиціонер на борту човна-розкіш чи необхідність?


Дообладнання судна стаціонарною системою кондиціонування повітря (ВКВ) передбачає наявність на борту автономного джерела енергопостачання — генератора і/або блоку акумуляторів. Раніше "кондішен «вважався розкішшю, і для його роботи був потрібний потужний і» ненажерливий" генератор, але в наші дні ситуація змінилася завдяки значному прогресу в області холодильних компресорів, електродвигунів і теплообмінних апаратів. Ще установка системи зажадає втручання в конструктивні елементи човна: потрібно буде зробити отвір в днищевой частини корпусу для забору води, необхідної для знімання тепла від конденсатора, і ще один шпігат знадобиться для зливу цієї води за борт. Далі, потрібно розмістити все необхідне обладнання і прокласти трубопроводи і повітроводи. Проте наявність стаціонарної ВКВ на маломірному судні вже стає стандартом, що відповідає сучасному рівню життя. Вибір системи з величезної кількості пропозицій на ринку буде залежати тільки від вимог замовника і його бюджету.

У цій статті ми спробуємо пояснити деякі практичні аспекти вибору обладнання ВКВ. Сподіваємося, будь-який власник човна зможе знайти для себе корисну інформацію, яка допоможе йому прийняти правильне рішення.


За основним набором елементів Кондиціонер-це повна аналогія холодильника: холодоагент, що циркулює по замкнутому (випарник–конденсатор) контуру, компресор і електроніка, яка контролює весь процес.

На початку циклу рідкий холодоагент надходить у випарник (він схожий на автомобільний радіатор), де, різко розширившись, закипає. Утворився газ (низького тиску) має значно меншу температуру — адже частина теплосодержания холодоагенту пішла на його випаровування. Холодні пари холодоагенту проходять через випарник, що обдувається теплим вологим повітрям з каюти. Той охолоджується, віддаючи тепло парам холодоагенту, надлишкова волога конденсується на випарнику і стікає в дренажний піддон. А охолоджене і осушене повітря повертається в каюту.

Нагріваються в випарнику пари холодоагенту стискаються компресором і подаються в конденсатор, де перетворюються в рідкий холодоагент: зайве тепло несеться або атмосферним повітрям (за рахунок вентилятора), або забортною водою (за рахунок насоса). Тому кондиціонери поділяються на два типи: з повітряним або водяним охолодженням. Зрозуміло: чим вище температура і вологість повітря, тим більше енергії треба затратити на його охолодження і конденсацію «зайвої» води, і тим вище навантаження на Кондиціонер. Але і проста осушення повітря без помітного його охолодження вже дає відчуття комфорту. До того ж більш сухе повітря перешкоджає утворенню грибків і цвілі на судні, продовжує термін служби дерев'яних деталей.

Кондиціонери не "роблять холод". Вони відкачують з приміщень тепло. Тому їх характеризують не електричної, а тепловою потужністю, тобто кількістю тепла, яке кондиціонер здатний «вилучити» з охолоджуваного повітря за одну годину. Це і є холодопродуктивність. Вона виражається в кіловатах (кВт), кілокалоріях на годину (ккал/год) або в британських теплових одиницях на годину (БТЕ/год). Для орієнтування: 1 кВт = 860 ккал/год = 3413 БТЕ/ч.тобто, для перерахунку в кіловати треба число БТЕ/год розділити на 3413, а число ккал/год — на 860. (1 ккал = 4 БТЕ). Оскільки техніка у нас суцільно Імпортна, для простоти будемо оперувати британськими одиницями — адже зазвичай саме в них вказується холодопродуктивність кондиціонерів.


Потрібно пам'ятати, що ця величина, що вказується в проспектах, заміряна при певних параметрах навколишнього середовища і температури в каюті. Підбираючи Кондиціонер по його продуктивності звертайте увагу на параметри, при яких вона була виміряна.


  • Наприклад:
    а) для кондиціонерів з повітряним охолодженням:
    - температура зовнішнього повітря-27 ° з;
    - температура оброблюваного повітря-24 ° з;
    - відносна вологість оброблюваного повітря-70%;
  • б) для кондиціонерів з охолодженням забортною водою:
    - температура забортної води-24 ° з;
    - температура оброблюваного повітря-24 ° з;
    - відносна вологість оброблюваного повітря 70%.


Тому не дивуйтеся, якщо Кондиціонер раптом «холодить» слабкіше звичайного: в сильну спеку його ККД відчутно падає. І, скажімо, в насичених вологою тропіках тільки четверта частина холодопродуктивності буде використана на охолодження повітря, а три чверті — на його осушення.

Розрахунок холодопродуктивності кондиціонера
Зрозуміло, що кондиціонер з недостатньою холодопродуктивністю — тільки зайва трата грошей. Але і великий її запас теж ні до чого: надпотужний «кондишен» тільки й робить, що, швидко охолодивши в приміщенні повітря, тут же вимикається, і той залишається недоосушеним. До того ж такий режим роботи лише перевантажує електромережу, а часті клацання пускових контактів дратують оточуючих. Орієнтовні цифри холодопродуктивності кондиціонера, необхідної для невеликого сучасного (теплоізольованого) човна в зоні помірного клімату, такі:

  • - довжина човна 7-8 м-5000 БТЕ / год;
  • - довжина човна 8-9 м-7000 БТЕ / год;
  • - довжина човна 9-10 м-9000 БТЕ / год.

На випадок особливо спекотного літа або в розрахунку на гостей на борту потрібно додати 10-15%, для тропічної зони — приплюсувати «зверху» ще відсотків двадцять.

Більш точний розрахунок холодопродуктивності краще довірити професіоналу. Але якщо все ж захочеться зробити це самому, скористаємося формулою

Q = S (tн-tв) х до,

де Q-холодопродуктивність кондиціонера, Вт; S-площа приміщення, м2; tн — температура зовнішнього повітря, °з; tв — температура повітря (необхідна) всередині приміщення, °з; до-коефіцієнт теплонапруженості приміщення.

Примітка:
а) перепад температур (tн — tв) не повинен перевищувати: для помірної кліматичної зони — 8-10°з; для тропіків — 15°з.
б) коефіцієнти теплонапруженості До: для носової і каюти власника — 20-22; для салону або кают-компанії з невеликою площею скління — 28-30 (якщо площа скління велика — 35); для рульової рубки з великою площею скління (моторний катер) — 40.

Для суден, що знаходяться в регіонах, де температура повітря постійно перевищує 30°, до розрахованої холодопродуктивності потрібно додати 20%, а якщо температура забортної води вище 25°з — ще 20%.

Ці розрахунки стосуються маломірних суден стандартної споруди. Якщо ж архітектура судна нестандартна, то, можливо, доведеться вносити корективи в Коефіцієнти теплонапруженості.

Що потрібно враховувати при виборі кондиціонера для яхти?

Сьогодні на ринку пропонується широкий вибір ВКВ, спеціально розроблених для використання на яхтах і катерах з будь-якими розмірами і архітектурно-конструктивними особливостями, а, крім того, ряд фірм пропонують розробку і виготовлення індивідуальних конструкцій кондиціонерів і систем під конкретний проект судна. У даній статті ми будемо розглядати системи та обладнання для катерів і яхт довжиною до 15 м (45 футів). Буде корисно дізнатися, що «невеликі системи» відносно недорогі, і їх досить нескладно встановити за допомогою простих інструментів і наявності невеликого досвіду. Вибираючи систему, найбільш підходящу для вашої човни, доведеться врахувати багато факторів, що впливають на правильний вибір. Наведені нижче фактори-це далеко не всі, які потрібно взяти до уваги, але вони найголовніші.

1. Перш за все визначимося: чи потрібно нам, крім охолодження повітря, мати також і опалення. Це може істотно вплинути на загальний кошторис проекту. Далі розраховуємо необхідну холодопродуктивність (і, якщо потрібно, теплопродуктивність) системи.

2. Якщо човен невелика, - до 10-12 м, можна обійтися одним кондиціонером, який буде обслуговувати кілька приміщень. Якщо ж човен більше, може знадобитися поділ її на зони, які будуть обслуговуватися декількома кондиціонерами — кожен для свого жилого відсіку.

3. Далі визначаємо тип системи і місце розташування кондиціонера. Агрегат повинен фізично вписуватися в наявний вільний простір для його монтажу. Вибір кондиціонерів для катерів і яхт великий, уважно вивчіть всі пропозиції в плані їх габаритів і можливих компонувальних рішень. В ідеалі, для катера або яхти довжиною до 12 м кондиціонер повинен розташовуватися під диваном, м'якими меблями кают-компанії, під V-образної ліжком носової каюти або де-небудь в рундуку (меблів). Ні в якому разі не можна розміщувати Кондиціонер у відсіку, де можуть виділятися вибухонебезпечні пари або гази.

Що стосується моноблочних кондиціонерів, то не можна допустити, щоб Кондиціонер захоплював і нагнітав в житловий відсік вихлопні гази. Крім місця розташування кондиціонера потрібно буде визначити місце розташування точок забору і скидання забортної води, а також задовольнити ще дві важливі вимоги: щоб насос забортної води і сітчастий фільтр розташовувалися нижче ватерлінії, а фітінг скидання води за борт знаходився не вище, ніж на 20-25 см над ватерлінією.

4. Тепер потрібно з'ясувати наступне:
а) чи зможете ви розмістити в обраному вами місці теплоізольований повітропровід і роздільник потоку (фасонний елемент) для подачі повітря в кілька приміщень;
б) чи можуть воздуховипускние решітки бути розташовані якомога вище в каюті — в районі підволоку — при цьому без зайвих поворотів воздуховода? Врахуйте: кожен загин воздуховода на 90° через підвищення аеродинамічного опору знижує ефективність системи на 14%;
в) чи можна встановити решітку рециркуляційного повітря необхідного розміру поруч з випарником (ця умова стосується тільки автономних кондиціонерів);
г) чи зможе конденсат вільно стікати в трюм або в окремий приймальний бак з відкачують насосом (якщо немає, є ще одне рішення відведення конденсату — про нього ми ще згадаємо далі).

5. Нарешті, визначаємо джерело енергії, від якого буде працювати система.

Кондиціонер тільки охолодження або охолодження та опалення?

Суднові кондиціонери можуть працювати тільки в режимі охолодження або також в режимі обігріву. Кондиціонери з реверсивним циклом (тепловий насос) можуть ефективно працювати в режимі обігріву лише в регіонах з м'яким кліматом, де температура забортної води ніколи не буває нижче 10°з.якщо температура забортної води нижче, теплопродуктивність системи, незважаючи на велику витрату енергії, буде недостатньою.

Одним з головних мінусів є також менша, в порівнянні з іншими системами обігріву, надійність теплового насоса через можливе «залипання» реверсуючого чотириходового клапана внаслідок загустіння масла. З цієї причини ВКВ слід періодично перемикати в режим обігріву навіть тоді, коли обігрів не потрібен, — для профілактики і щоб переконатися, що клапан працює. Крім цього, недоліком також є ще й те, що при обігріві, як і при охолодженні, повинен працювати і компресор, і насос забортної води, що знижує термін їх експлуатації. Найбільш простим, надійним і довговічним є установка в кондиціонері електричного нагрівального елементу. Але для електричного обігріву потрібен потужне джерело електроенергії. Якщо такого джерела немає, можна розглянути варіант використання для обігріву інтегровану з ВКВ (через пластинчастий теплообмінник) систему охолодження стаціонарного двигуна. Така система може працювати на ходу, а під час стоянки буде включатися електричний нагрівач кондиціонера від джерела живлення.

При цьому потрібно пам'ятати, що для найбільшої ефективності і комфортності для мешканців приміщення в літньому режимі охолоджене повітря повинен подаватися зверху, звідки він, як більш важкий, опускається вниз на піднімаються конвективні потоки теплого повітря. При цьому відчувається тільки легке, комфортне рух повітря і приємне відчуття прохолоди.

Підігріте повітря-навпаки, потрібно подавати на рівні пайола, звідки він плавно піднімається вгору. Тому використовувати повітряну систему кондиціонера для опалення, як правило, не дуже ефективно. Гаряче повітря, виходячи з розташованого нагорі воздуховипускного пристрою, прагне «прилипнути» до підволоку, не опускаючись вниз, де знаходяться люди. В даному випадку найбільш ефективним буде установка автономної системи опалення на базі обігрівача, що працює на рідкому паливі, однак, якщо приміщення невелике, а швидкість подачі повітря буде висока (рази три вище, ніж в стандартній системі повітряного опалення на базі дизельного або газового обігрівача), комфорт в режимі опалення цілком досяжний і при використанні системи розподілу повітря кондиціонера, який буде інтегрований з обігрівачем і управлятися від одного загального термостата.

Слід також зазначити, що для роботи обігрівача не потрібно робота генератора — досить акумулятора, що є важливою перевагою для вітрильних яхт. Комбіновані рішення повного клімат-контролю будуть розглянуті нижче в описі систем.

Визначаємо необхідну холодопродуктивність ВКВ

Отже, ви вже знаєте, як можна приблизно підрахувати необхідну холодопродуктивність кондиціонера. Вище вже говорилося, що термодинамічний аналіз теплового навантаження краще довірити фахівцеві. Але і Замовник повинен мати якесь уявлення про систему, так що продовжимо лікнеп. При розрахунку потрібно врахувати всі фактори, які вплинуть на оптимальний підбір кондиціонера. Якщо, наприклад, він буде включатися тільки ввечері, або судно буде перебувати в тіні (під навісом), то для всіх приміщень можна застосувати всього один коефіцієнт теплонапруженості, який використовується для подпалубной зони (кают-компанія). Винятки: катамарани (велика площа поверхні) і судна з великою площею скління, в яких створюється тепличний ефект. Для знімання додаткової теплового навантаження потрібна додаткова холодопродуктивність.

Але, як і в будь-якій справі, тут повинен бути присутнім і здоровий глузд. Кращим рішенням проблеми тепличного ефекту буде установка навісу над склінням, який, до того ж, не заважає огляду. Чим темніше тканина навісу, тим краще, так як темний колір, на відміну від білого, не пропускає ультрафіолетові промені.

Якщо судно використовується для проведення різних заходів і вечірок, то при збігу великої кількості людей виникає надмірне теплове навантаження, і її потрібно врахувати («правило пальця» — по 250 БТЕ на кожного неактивного (спокійно сидить) і по 500 БТЕ на кожного активного (працюючого або танцюючого) людини).

Головне, треба пам'ятати, що не можна очікувати швидкої зміни мікроклімату, якщо ви з'явилися на судно в розпал полуденної спеки і включили систему. Судно-це тонни меблів та інших накопичують тепло матеріалів, так що пройде годин шість, поки система охолодить всю цю масу і вийде на нормальний робочий режим.

А ще слід усунути канали проникнення теплого вологого повітря з трюму в приміщення з кондиціонером, інакше кондиціонер буде тільки потіти і ніколи не впорається з великою кількістю вологи, не кажучи вже про неприємні запахи.

Оптимізація розрахунків. Часовий фактор теплового навантаження

Під поняттям» оптимізація " слід розуміти, що ніколи не потрібно розраховувати ВКВ на максимальні теплові навантаження, інакше система у вас виявиться надто дорогою, галасливою і дискомфортною. Це стосується і обліку максимальних температур зовнішнього повітря (які можуть мати місце всього два-три дні на рік), і максимальної температури забортної води. А ще при цьому потрібно враховувати часовий фактор теплового навантаження протягом доби.

Під поняттям» тимчасової «слід розуміти, що каюти» Нічний «зони проживання і каюти» денний " зони не повинні кондиціонуватися одночасно. Для маломірного судна це зазвичай не потрібно. При розрахунку береться до уваги максимальне теплове навантаження для кожної зони. Максимальне навантаження для денної зони проживання-це коли сонце стоїть в зеніті, всі сидять за обіднім столом, і кок готує обід. Для кают пікове навантаження настає в перші вечірні години, коли ще відчувається денна спека, а в каюті знаходяться двоє людей. Розглянувши таку ситуацію, ви повинні зробити свій вибір: чи потрібно вам кондиціонувати нічну зону проживання одночасно з денною? Якщо так, то загальна теплове навантаження буде складатися з суми навантажень денний і нічний зон проживання. Відповідно, холодопродуктивність системи повинна бути більшою, більшою будуть і енерговитрати на її роботу.

Практичний приклад:

Катер "відкритого" типу (без флайбріджа) довжиною 12 м.є наступні приміщення: кают-компанія з камбузом (площа 6 м2), що примикає до кают-компанії Гостьова каюта в кормі (4 м2), і носова каюта власника (4,5 м2).

Розраховуємо теплове навантаження:
Кают-компанія: 6 (S, площа) х 30 (K, коефіцієнт теплонапруженості) х 10 (tн – tв) х 3,4 (коефіцієнт перерахунку Вт/год в БТЕ/год) = 6,120 БТЕ/год.
Каюта власника: 4,5 (S) х 22 (K) х 10 (tн – tв) х 3,4 = 3,336 БТЕ/год.
Гостьова каюта: 4 (S) х 22 (K) х 10 (tн – tв) х 3,4 = 2,992 БТЕ/год.
Повне теплове навантаження: 12,478 БТЕ/год

Отже, розрахунок показує, що в якості першого варіанту для кондиціонування цих приміщень нам буде потрібно кондиціонер з номінальною холодопродуктивністю не менше, ніж 12 500 БТЕ/год (12 500-14 000 БТЕ/год). Якщо наявний на судні генератор невеликий, — скажімо, 3,5 кВт-потрібно буде переконатися, що Кондиціонер зможе від нього працювати (враховуючи високий пусковий струм при циклах включення компресора і необхідність харчування інших споживачів енергії).

Таким чином, ми розрахували повну теплове навантаження. Але потрібно також врахувати і життєдіяльність на борту. Повне навантаження-це просто підсумовування навантажень» денний «і» нічний " зон. Але ж в реальності кондиціонування буде вимагатися тільки в одній зоні — в залежності від часу доби. Враховуючи цей факт, ми можемо підібрати кондиціонер, який може обслуговувати кают-компанію в найспекотніший час доби, перекривши при цьому подачу повітря в дві інші каюти, в яких кондиціонування знадобиться тільки вночі, коли теплове навантаження в кают-компанії стає набагато меншою (правда, при цьому потрібно буде проконсультуватися з дилером, чи не почнеться утворення «снігової шуби» і відключення кондиціонера захисним пристроєм через недостатню витрату повітря через випарник).

Облік фактора тимчасового навантаження особливо важливий для невеликих і середніх за розмірами човнів, оскільки кондиціонування головної зони впливає на умови в інших каютах. В такому випадку найбільш практичним і економічним, але при цьому не менш ефективним рішенням буде установка окремого кондиціонера під диваном в кают-компанії з трьома каналами подачі повітря: одну основну випускну решітку розміщуємо в кают-компанії і дві менші за розміром перекриваються решітки-регістри в інших двох каютах.

Другий варіант системи: установка кондиціонера на 9000 БТЕ/год для обслуговування кают-компанії і гостьової каюти, і ще одного кондиціонера на 5000 БТЕ/год для каюти власника. Часто такий варіант виявляється єдино прийнятним, так як не завжди можна прокласти повітропровід з кают-компанії в носову каюту. Застосування другого кондиціонера має ще ту перевагу, що при цьому забезпечується можливість незалежного контролю температури, а, крім того, два менших за розміром кондиціонера, що включаються не одночасно, надають меншу пускове навантаження на генератор, ніж один великий Кондиціонер такої ж сумарної продуктивності.

Третій варіант: Центральна ВКВ на основі компактного чилера (12 000 БТЕ/год), встановленого в моторному відсіку і з'єднаного трубопроводами охолодженої води з двома фен-койлами — першим на 9000 БТЕ/год, розміщеним в кают-компанії, і другим, на 4500 БТЕ/год, — в каюті власника. Як і в другому варіанті, фен-койл, встановлений в кают-компанії, обслуговує також гостьову каюту, в якій температурою можна управляти шляхом повного або часткового перекриття випускної решітки-регістра.

Останній варіант-найдорожчий, але він також найбільш повний і гнучкий, — тут можна додати третій фен-койл для гостьової каюти, забезпечивши повне незалежне автоматичне управління мікрокліматом у всіх трьох приміщеннях, так як мешканець каюти може на свій розсуд змінювати не тільки обсяг повітря, що подається (швидкість вентилятора фен-койла), але і його температуру (обсяг охолодженої води, що проходить через теплообмінник).

ВКВ для маломірних суден прийнято ділити на два типи:

- на основі кондиціонерів з безпосереднім охолодженням, в яких поглиначем тепла служить фреон (R-22, R-134 або, останнім часом, R-407). Вони застосовуються для охолодження однієї-двох кают на парусній яхті або катері;

- на основі використання в якості поглинача тепла проміжного теплоносія-охолодженої прісної води або суміші води з антифризом в співвідношенні 1/1. Таку систему ще називають центральною.

ВКВ на основі кондиціонерів з безпосереднім охолодженням конструктивно також діляться на два типи: моноблочні (автономні) і роздільні (Спліт).

Системи на основі моноблочних кондиціонерів. У моноблочного кондиціонера всі основні вузли холодильного контуру компактно змонтовані на єдиному каркасі. Кондиціонер заправляється холодоагентом на заводі-виробнику і випробовується на герметичність контуру, перш ніж зійде з конвеєра. На човні моноблочний Кондиціонер встановлюється завжди в житловому відсіку, зазвичай під диваном або ліжком, в меблевій секції або в рундуку. Такий агрегат відрізняється особливою надійністю і практично не вимагає обслуговування. А якщо коли-небудь буде потрібно віддати його в сервіс, легко демонтується одним блоком. Крім того, моноблочний Кондиціонер коштує дешевше всіх інших типів і простіше в монтажі, тому інсталяція всієї системи обходиться і швидше, і дешевше. Це ідеальне рішення для обслуговування одного приміщення, і навіть до трьох кают на вітрильних яхтах довжиною до 27-30 футів. Завдяки своїм перевагам системи на основі моноблочних кондиціонерів набули найбільшого поширення на маломірних судах.

Як приклад можна привести монтажну схему ВКВ "Climma Compact Quattro" італійської фірми " Veco Spa», побудовану на базі моноблочного кондиціонера в цьому варіанті система обслуговує тільки одне приміщення (салон). Кондиціонер встановлений під диваном, а охолоджене повітря подається по воздуховоду, прокладеному в просторі під диваном і за ним, через воздуховипускную решітку, вбудовану в стільницю за спинкою дивана.

Схема ВКВ "Climma Compact Quattro «на базі моноблочного кондиціонера для обслуговування салону (фірма» Veco Spa", Італія).
Червоними стрілками показаний вхід каютного (рециркуляційного) повітря на охолодження/осушку в кондиціонер, синіми стрілками – вихід охолодженого повітря в каюту.


Кондиціонер на борту човна-розкіш чи необхідність?

Основні вузли та елементи системи:
1 – моноблочний кондиціонер, який включає компресор, конденсатор, випарник і вентилятор; 2 – електричний/функціональний блок (повинен бути розташований не далі ніж в 2 м від кондиціонера); 3 – решітка рециркуляційного повітря; 4 – повітряний фільтр; 5 – панель управління ВКВ (повинна розташовуватися не далі ніж за 3 м від електричного блоку); 6 – гнучкий теплоізольований повітропровід; 7 – пленум (напірна камера); 8 – сітка; 9 – лінія відведення конденсату з дренажного піддону випарника; 10 – трубопровід охолоджуючої забортної води; 11 – насос забортної води; 12-Кінгстон (кульовий кран) на водозабірному фітингу; 13 – місце установки опціонального настроюється клапана (застосовується, якщо насос обслуговує не один, а два-три кондиціонера); 14 – сітчастий фільтр забортної води; 15 – водозабірний фітінг черпачного типу (повинен розташовуватися якомога ближче до кіля і бути спрямований загостреним кінцем в ніс судна); 16 – наскрізний фітінг в корпусі човна для зливу за борт води після конденсатора.

Можливий варіант цієї ж системи, де кондиціонер встановлений поруч з диваном, а повітря виходить через дві решітки в корпусних декоративної конструкції за спинкою дивана.

Варіант системи "Climma Compact" з Y-подібним розгалужувачем для обслуговування двох приміщень
Моноблочний Кондиціонер обробляє всмоктується з нижньої частини каюти повітря і потім знову направляє його в каюту/каюти в рециркуляційному режимі по гнучким теплоізольованим воздуховодам. Такі повітроводи дозволяють значно спростити і скоротити повітророзподільний тракт, що дуже важливо в умовах маломірного судна. У каюту оброблене повітря надходить через пленум (напірну камеру) і випускну решітку.

Якщо потрібно індивідуальне кондиціонування в одній з кают — наприклад, носовій каюті власника — система може складатися з двох кондиціонерів, кожен з яких буде обслуговувати власну зону і працювати незалежно один від одного (див.схему ВКВ «Blue Cool Classic» німецької фірми «Webasto AG»).

Показаний з приєднаними штатними повітроводами (зліва – неізольований, з гратами рециркуляційного повітря, праворуч – два теплоізольованих воздуховода з вентиляторними блоками). Фірма "Webasto AG", Німеччина.
Більш досконала в плані індивідуального комфорту ВКВ на основі моноблочного кондиціонера — «Blue Cool Select» тієї ж фірми. У цій системі в моноблочному кондиціонері вентилятор не передбачається. Замість нього використовується кілька зональних/каютних вентиляторних блоків, які відбирають охолоджений випарником кондиціонера повітря через приєднані до них гнучкі повітроводи і нагнітають його в обслуговувані приміщення. Завдяки такому рішенню забезпечується індивідуальне регулювання температури в кожній зоні / каюті. Програмований настінний термостат змінює режим роботи вентилятора і, відповідно, витрата нагнітається в каюту охолодженого повітря в залежності від заданого і фактичного значення температури в приміщенні. Всі вузли системи дуже компактні, включаючи "Екстра-Слім" (надтонкі) повітроводи. Типорозмірний ряд кондиціонерів "Blue Cool Select" включає моделі від 5000 до 20 000 БТЕ/год, що дозволяє встановити «просунуту» систему навіть на малому човні. Зверніть увагу: вентиляторні блоки для цієї системи випускаються в 36 типорозмірах і виконаннях! При розробці системи враховувалася як можливість дообладнання нею вже існуючих проектів човнів, але не мають кондиціонування, так і» апгрейда " старих ВКВ.

В системі використовуються два моноблочних кондиціонера (один-для кают — компанії, другий-для обслуговування носової каюти власника), один загальний насос забортної води і окремий для кожного кондиціонера контур зливу води за борт.

У новій системі в кондиціонері за випарником встановлений другий теплообмінник-повітронагрівач, з'єднаний водно-гліколевим контуром з дизельним обігрівачем "ThermoTop" в Україні. Таким чином, це комбінована цілорічна система, в якій для опалення використовується повітряний контур кондиціонера. Коли потрібно охолодження, працює тільки компресор і вентилятор кондиціонера. Коли потрібно опалення, включається Дизельний обігрівач і вентилятор кондиціонера, коли потрібна якісна осушення повітря, працюють і компресор, і обігрівач. Повітря спочатку охолоджується в випарнику, віддаючи вологу, після чого підігрівається в теплообміннику системи опалення до потрібної температури. У контур обігрівача можуть бути також вбудовані бойлер і додатковий зональний фен-койл.

Добавити коментар

Залишити коментар