SEO (search engine optimization) - це пошукова оптимізація. Під цим поняттям ховається комплексний розвиток сайту і його просування для підняття на одну з топових позицій у видачі пошукових систем. SEO-просування сайту можна визначити і по-іншому, а саме як канал для залучення на сайт трафіку і інструмент для впливу на пошукових роботів з метою досягти лідерства в пошуковій видачі.
Виникає питання, чому настільки важливо бути саме у верхніх рядках видачі. Відповідь дає статистика пошукових систем по комерційним запитам, тобто за запитами, що відображає бажання користувачів що-небудь придбати. З усього обсягу трафіку 95% припадає на першу сторінку пошукової видачі, причому від 60% до 80% - на 1-3-й рядки. Будь-який бізнесмен буде радий залучити таку увагу до своєї компанії (бренду, товару), тому важливо докласти всіх зусиль для потрапляння в лідери пошукової видачі.
складові SEO
===
Найкраще українське - SEO просування сайту
Найкраще в Україні - SEO просування сайту
===
Для залучення нових клієнтів через інтернет є різні можливості. Це таргетинг в соцмережах, контекстна реклама, співпраця з блогерами та багато іншого. Всі ці методи непогано працюють, якщо немає проблем з фінансами і потрібно якомога швидше залучити перших замовників (покупців). Але доводиться стикатися з серйозним недоліком. Бажаний ефект зберігається тільки на той період, поки ви оплачуєте використання того чи іншого інструменту. Як тільки на рахунку закінчуються кошти, припиняється і реклама. Сучасна SEO-оптимізація вже не обмежується вписуванням в тексти ключових слів і придбанням посилань, як десять років тому. Тепер ця робота стала набагато більш кропіткої і тонкої.
Сьогодні в SEO-просування входять в такі основні елементи, як:
постійний контроль змін алгоритмів, використовуваних пошуковими системами для ранжирування, і внесення відповідних їм коректив;
моніторинг актуальності пошукових запитів. Необхідно своєчасно відстежувати, коли ключові слова і фрази, використані на вашому сайті, втрачають популярність у користувачів пошукових систем, і міняти напрям робіт по оптимізації;
створення семантичного ядра і регулярне розширення за рахунок актуальних запитів;
внутрішню технічну оптимізацію, в рамках якої поліпшується код сайту і навігація по ньому, підвищується якість наповнення і прискорюється завантаження;
зовнішню оптимізацію, тобто забезпечення сайту цитованості. З цією метою на різних популярних майданчиках купуються посилання на ресурс, щоб підвищити інтерес до нього з боку пошукових систем;
відстеження дій відвідувачів сайту і своєчасне реагування на всі негативні прояви;
аналіз результатів роботи і їх використання для перегляду стратегії подальшого просування.
Доводиться констатувати, що SEO-фахівці точно не знають, за якими саме формулами працюють пошукові системи, визначаючи місця ресурсів в списку видачі. Але в ключових факторах і основи вони розбираються. Юзабіліті (зручність інтерфейсу), наявність і якість мобільної версії, швидкість завантаження і поведінку користувачів - це ті показники, які безпосередньо впливають на місце сайту у видачі. Варто особливо виділити оптимізацію сайту під смартфони та інші мобільні пристрої, оскільки десктопний трафік сьогодні все більше поступається мобільному. Оптимізуючи сайт в зазначених напрямках, веб-майстер може вивести його в лідери видачі пошукових систем. При цьому враховується приблизно 800 параметрів.
Історія розвитку SEO
Якщо простежити еволюцію цієї методики просування, можна відзначити, як вона поступово перетворювалася з незграбно знаряддя в високотехнологічний інструмент точкового впливу. У своєму розвитку SEO-оптимізація пройшла такі основні етапи:
до 1998 року - початковий етап. Тоді розкрутка сайту відбувалася по спам-ключам. Сьогодні на тлі сучасних технологій просування ця методика виглядає «брудної». Для видачі розвідувачів нормою вважалися такі кострубаті фрази, як «чайник купити Саратов» або «покупка холодильник Москва». Зараз такого вже не зустріти;
1998-2009 роки - часи PageRank. Компанія Google впровадила цей алгоритм для визначення місця сайту у видачі виходячи з кількості посилань на нього в мережі. Інструмент також був абсолютно чистим. У топи пошукових систем потрапляв той, хто більше витратив на покупку посилань;
починаючи з 2009 року SEO-оптимізація вимагає набагато більше уваги. Пошукові системи оголошують війну посиланнях і вводять чинники ранжирування. У зв'язку з оновленням алгоритмів більше недостатньо закупівлі посилань і отримання лидов. З'явилася необхідність в якісному наповненні і створенні продуманої структури сайту;
2016 рік став роком запуску провідними пошуковими системами пакету алгоритмів ранжирування. Веб-майстрам стало остаточно зрозуміло, що потрібно постійно визначати, які ключі найбільш актуальні, робити сайт зручніше, наповнювати його якісним контентом, працювати над оптимізацією коду і поліпшенням дизайну.
Висока швидкість трансформацій в SEO дозволяє зробити висновок про необхідність відстежувати актуальні новини в сфері пошуку.
Принцип роботи SEO
Як уже згадувалося, SEO-оптимізація має дві основні складові: внутрішню і зовнішню. Важливо, щоб і тієї й іншої приділялася достатня увага, інакше не можна домогтися ефективного просування.
Внутрішня оптимізація
В рамках реалізації цієї складової SEO поліпшується стан сайту, і в результаті він рухається вгору у видачі пошукової системи. Для внутрішньої оптимізації необхідно провести такі роботи:
підібрати відповідні для розкрутки вашого ресурсу ключові слова і скласти з них семантичне ядро;
виправити технічні помилки, в тому числі в коді, підвищити швидкість завантаження і позбутися від битих сторінок;
оптимізувати розміщені на сайті зображення, щоб сторінки завантажувалися швидше;
підвищити зручність використання ресурсу (юзабіліті). Веб-майстри, як правило, незаслужено ігнорують цей аспект оптимізації. Але сьогодні наспіх підготувати Лендінгем недостатньо, потрібна увага до комфорту відвідувача і дизайну. Так, наприклад, кнопки краще робити не незграбними, а округлими. Як показують результати досліджень, користувачі в рази частіше клацають саме по ним, а це важливий фактор конверсії;
оптимізувати структуру сайту (скласти його карту);
провести перелинковку (за допомогою взаємних посилань зв'язати між собою сторінки ресурсу);
попрацювати над description, title і заголовками формату H1-H6.
Є невеликий секрет. Зображення для розміщення на сайті можна оптимізувати за допомогою інструментів Photoshop. Виберіть в меню «Зберегти для web», і це дозволить вам позбутися відразу від двох проблем:
зменшиться обсяг і вага зображення;
відбудеться корекція колірної схеми, і покращиться відображення на моніторі.
Зовнішня (довідкова) оптимізація
Років десять тому така оптимізація полягала тільки в накопиченні посилань, але зараз потрібна набагато більш ретельна і тонка робота з використанням нових інструментів, які відповідають вимогам пошукових систем. Не змінилася тільки мета - набрати кількість посилань. В рамках зовнішньої оптимізації проводяться такі роботи:
готується і розміщується контент, здатний зацікавити користувачів. Вони будуть поширювати інформацію і тим самим збільшувати кількість посилань в інтернеті;
сайт реєструється в спеціалізованих каталогах. При виборі таких майданчиків варто віддавати перевагу не надто заспамленності і відповідним за тематикою;
посилання розміщуються в засобах масової інформації web 2.0. Мова йде про платформах, на яких користувачі мають можливість розміщувати свій контент, створений, як правило, самостійно. Це, наприклад, Яндекс.Дзен, Вікіпедія, ТЖ і vc.ru;
ресурс активно популяризується через тематичні блоги і форуми.
Беручи зазначені заходи, можна паралельно аналізувати, як розкручуються конкуруючі ресурси. Цим варто займатися щомісяця.
Методи SEO-оптимізації
У процесі пошукової оптимізації можуть використовуватися білі, сірі та чорні методи. Це досить умовна кваліфікація, так як при зловживанні білої методикою пошуковики можуть визнати вашу поведінку чорної оптимізацією і покарати за неї. Будь обман присікається, тому сумлінні SEO-фахівці та маркетологи вважають за краще виконувати розпорядження пошукових систем. Вони вибирають чесні методи створення «правильних» сайтів і не порушують встановлених правил.
Біла оптимізація
Вона включає в себе поліпшення сайту: його дизайну, юзабіліті, якості контенту. Білій вважається і оптимізація шляхом згадки ресурсу в різних прес-релізах і оглядах. Важливим напрямком чесної розкрутки є також адаптація ресурсу під мобільні пристрої, оскільки сьогодні спостерігається інтенсивне перерозподіл між десктопних і мобільних пошуковим трафіком на користь останнього. Перераховані дії ніяк не пов'язані з алгоритмами роботи пошукових систем, і пересічний користувач їх не помічає. Він бачить виключно сайт, наповнений якісним контентом, яким зручно користуватися, і при попаданні на нього немає почуття відторгнення.
сіра оптимізація
В цьому випадку оптимізатори вже використовують деякі хитрощі. В розміщені на сайті тексти вписуються спеціально відібрані ключові слова, за якими може здійснюватися пошук потенційними клієнтами. Такі запити можуть мати не дуже природний вигляд, тому копірайтер повинен постаратися написати максимально органічний текст, здатний зацікавити читача. При цьому потрібно дотримуватися строгих правил по частині співвідношення між ключами і загальним розміром тексту. Використовуються такі прийоми, як вписування ключових слів в alt, H1, meta description, title і т. П. Це не вітається пошуковими системами, але за подібні дії практично не карають, тому можна не побоюватися. Головне - не зловживати сірої оптимізацією. Бажаючим освоїти такі прийоми можна дати кілька порад:
правильно підберіть підходящі ключові запити. Важливо, щоб вони були середньо- і низькочастотними (до 10 тисяч на місяць);
простежте, щоб копірайтер підготував якісні тексти і при цьому дотримувалося необхідне співвідношення між ключовими словами і загальним обсягом, контент був унікальним і з низьким рівнем академічної нудоти;
не допускайте, щоб тексти перетворилися в незв'язних набір ключових слів з постійними повторами. Пошукові роботи відразу помітять підступ. Фрази на кшталт «купити мікрохвильовка Пітер», які зустрічаються по всьому тексту, звучать кострубато і сигналізують про те, що ви схитрували.
чорна оптимізація
Таке SEO абсолютно нелегально, і пошукові системи строго за нього карають. Як приклад чорної розкрутки можна привести створення сайтів-дорвеев, які оптимізуються під один запит, щоб вийти в лідери пошукової видачі. Ще один прийом - клоакинг, суть якого в демонстрації роботу одного ресурсу, а користувачеві - іншого, з абсолютно різним контентом. Особливо руйнівне і небезпекою відрізняється самовільне паразитування на чужому популярному ресурсі. Його зламують і розміщують численні посилання на свій сайт. Методом чорної оптимізації є також створення сателітів. Це безліч невеликих сайтів з посиланнями на ресурс, який просувається.
Практична сторона SEO
З теорією в загальних рисах розібралися, і тепер настав час перейти до практики. Далі буде розглянуто, де замовити пошукову оптимізацію свого сайту, як правильно контролювати роботу SEO-фахівців і які хитрощі можна використовувати.
вибір сеошника.
Коли ви шукаєте, кому б довірити просування свого сайту, головне - пам'ятати, що цією роботою повинна займатися хороша команда або фахівець. Є кілька способів їх пошуку і оформлення співпраці. Деякі вважають за краще відкривати вакансію сеошника і приймати його в штат. Цей варіант вибирають, як правило, менеджери, які мислять вузько і не бачать загальну картину роботи компанії. Їхній головний аргумент - штатний фахівець буде працювати виключно над проектом свого роботодавця. Але є ряд негативних наслідків такого рішення.
На утримання в штаті сеошника потрібно витрачати чимало коштів. У Москві середня зарплата такого фахівця становить 100 тис. Руб. Якщо ви працюєте в іншому місті, платити доведеться менше, але є ризик втрати фахівця, який може працевлаштуватися в столиці або вирішити працювати віддалено. Маючи таку посаду, він може собі дозволити відмовитися від офісної роботи.
Внески до Пенсійного фонду, на обов'язкове медстрахування і т. Д. Додають до витрат ще близько 30%.
Штатному працівнику потрібно обладнати робоче місце, надати можливість займатися в тренажерному залі, забезпечити харчування та масу інших «пряників».
Якщо сеошник працює в штаті, він має право на оплачувану відпустку і лікарняний.
Все вищесказане дозволяє зробити висновок про те, що приймати в штат SEO-фахівця може бути вигідно тільки солідної компанії, для якої витрати.
Щоб вам було простіше контролювати своїх підрядників, розшифруємо деякі професійні терміни, які використовуються сеошниками. Вам варто стежити за такими показниками, як академічна нудота, оригінальність і співвідношення ключових слів, тому саме про ці поняття і піде мова далі.
Академічна нудота - рівень насиченості вашого тексту ключами. Цей показник відображає природність контенту і оптимізацію під ключові запити. Щоб його перевірити, можна відвідати сайт advego.ru. Нудота не повинна бути вище 9%.
Оригінальність. Її відсоток демонструє, наскільки у вас унікальний контент. Оптимальний показник - не менше ніж 90%.
Співвідношення ключів. Слів, які вживаються найчастіше, має бути не більше встановленої кількості (максимальний показник - 5%). Щоб визначити відсоток такого співвідношення, потрібно поділити число повторюваних слів на загальну кількість слів у тексті та помножити на 100%.
І ще одна порада: контролюйте відсутність помилок в текстах (орфографічних, граматичних і смислових). Інструменти для цього є на text.ru.
Бонус - хитрості сеошника. Завершуючи розповідь про SEO, не можна не згадати про деякі фішках професійних оптимізаторів. Не всі знайомі з цими методиками, тому особливої конкуренції у вас не буде.
Острівці з контентом. Коли з розкручуванням сайту в пошукових системах виникають труднощі, можна скористатися іншими можливостями виходу в лідери видачі. Створіть канал на YouTube або групу в соцмережі. Пошукові системи індексують їх нарівні з сайтами, причому є великі шанси потрапити в топи. Справа в тому, що при запуску пошуку користувачеві намагаються показати хоча б одне посилання на соціальну мережу.
Продовжіть термін використання домену до 3 років. Це дозволить підвищити довіру пошукових систем до вашого ресурсу.
Поставте на картах пошукових систем позначки про місцезнаходження своєї компанії. Пошуковики просувають свої сервіси, і цим потрібно користуватися.
Увімкніть пошуковий запит на адресу свого сайту. Ідеально, якщо URL буде вашим основним цільовим запитом.
Додайте на сайті політику конфіденційності. Її наявність демонструє вашу турботу про права користувачів.
Такого роду хитрощів маса. Якісь із них можуть зіграти важливу роль в просуванні, а інші виявляться неефективними. Контролюйте оновлення рекомендацій, які дають пошукові системи, і консультуйтеся зі своїми фахівцями.
Підведемо підсумки
Такий маркетинговий інструмент, як SEO, цілком ефективний. Хоч позитивний результат його використання видний не відразу, з часом ви будете спостерігати його з року в рік. Пошукове просування в міру свого розвитку приносить і веб-майстрам, і бізнесу все більше користі. Між пошуковими системами і SEO тісний взаємозв'язок. Поки є одне, буде існувати і друге.
Коментарі 2